Opdrachtgever:

Maurice van Os

Vandecijfers

Resultaat:

Woordmerk

Huisstijl

Website (Eyetractive)

Hoe bedenk je niet alleen een passende merknaam voor een beginnende administratiebureau maar ook één die lekker blijft hangen? En, het allerbelangrijkste, hoe hou je het zo simpel mogelijk en blijf je tegelijkertijd weg van ‘corny’ namen? Maurice van Os daagde ons uit. Wat Maurice als boekhouder subliem maakt en ideaal voor particulieren, startende ondernemers of stichtingen, is zijn eenvoudige aanpak. Klaar en simpel. Geen doekjes om winden en het vooral niet moeilijker maken dan het is. Aan Yongbloed de opdracht om dit te vertalen in een merknaam en gelikte huisstijl.

 

Concept

Het mannetje van de cijfers

Maurice hoort een sneltoets te zijn op de mobiel van elke ondernemer. Het is de man die je belt wanneer de administratie opstapelt. Daarom ‘Vandecijfers’. Simpel. Duidelijk. Spreekt voor zich. In de toekomst wil Maurice Vandecijfers uitbouwen tot een netwerk van specialisten. Op die manier kan Vandecijfers zijn aanbod van producten en diensten uitbreiden. uitgebreid In die zin werkt Vandecijfers ook als familienaam en kan het concept ook uitgebouwd worden naar Vandeverzekeringen.

 

Reken uit je winst

Het logo bestaat uit een woordmerk met een visueel detail: het plus- en maalteken. Met vandecijfers ga je er uiteindelijk op vooruit en dat vangt Maurice in zijn levensleuze: “Tel uit je winst!”.